1:25 PTG



Bengkel Pembinaan Laman Pembelajaran Maya Frog VLE Siri 3 sekolah kelompok PKG Banggol telah diadakan pada 14 – 15 Setember 2015 bertempat di PKG Banggol. Seramai 35 orang peserta terdiri dari Guru Bahasa Inggeris Tingkatan 2 dari sekolah menengah dan Guru Bahasa Inggeris Tahun 5 dari sekolah rendah mengikuti bengkel tersebut. Penceramah yang dijemput adalah En. Abdullah Bin Bakar – Pegawai Teknologi Pendidikan, Pusat Kegiatan Guru Banggol. En. Ramli Bin Ab Ghani – Pegawai Teknologi Pendidikan, PKG Banggol telah merasmikan bengkel tersebut.

Objektif bengkel ini diadakan adalah bagi menghasilkan laman pembelajaran maya VLE bagi mata pelajaran Bahasa Inggeris Tingkatan 2 bagi sekolah menengah dan Bahasa Inggeris Tahun 5 bagi sekolah rendah sebagaimana yang diarahkan oleh KPM untuk menghasilkan 10,000 tajuk laman pembelajaran bagi tahun 2015.

Laman pembelajaran yang telah siap dan sempurna dimuatnaik ke Moe Repository untuk penilaian. Laman yang menarik akan dimasukkan ke dalam Frogstore sebagai bahan perkongsian. Melalui bengkel ini diharap guru-guru akan lebih mahir untuk membangunkan laman pembelajaran maya yang lebih interaktif dan lebih berkesan di kemudian hari di samping dapat meningkatkan penguasaan ICT guru-guru.

You Might Also Like

0 ulasan

Lagu Patriotik

Follow us