PROGRAM KHIDMAT BANTU PSS PKG BANGGOL 2015 – SMK PUTERA

4:16 PTG



PKG Banggol telah menganjurkan Program Khidmat Bantu Pusat Sumber Sekolah untuk sekolah menengah pada 18 – 20 Ogos 2015 bertempat di SMK Putera, Kota Bharu. Program ini diadakan bertujuan untuk memberi khidmat bantu mengenai pengurusan dan pentadbiran PSS yang perlu ditingkatkan terutama dalam aspek pengurusan Fail dan Rekod serta Keceriaan dan Susun Atur Perabot di bilik PSS. Seramai 16 orang Guru Perpustakaan dan Media sekolah kelompok PKG Banggol bersama-sama AJK PSS SMK Putera telah berkampung selama 3 hari bagi menjayakan program ini. En. Nor Azman bin Mohd Noor telah dijemput untuk merasmikan program berkenaan.

Pada hari pertama, GPM bekerjasama untuk menyusun semula kedudukan perabot di PSS supaya lebih menarik serta bersesuaian dengan keadaan persekitaran masakini. Selain itu juga, bahan-bahan PSS seperti buku-buku, majalah serta bahan bukan buku telah dikemaskini serta disusun kembali mengikut pengkelasan masing-masing. Rekod-rekod PSS serta pengurusan fail PSS telah dikemaskini serta ditambah-baik. Manakala pada hari kedua dan ketiga, kerja-kerja keceriaan dan kebersihan PSS telah diadakan.

Melalui program khidmat bantu PSS ini dapat meningkatkan lagi kerjasama antara AJK PSS, Pentadbiran Sekolah serta Guru Perpustakaan dan Media dengan staf dan pegawai PKG Banggol sekaligus dapat meningkatkan lagi ilmu pengurusan PSS di kalangan peserta. Diharapkan agar melalui program yang diadakan ini dapat menaikkan lagi tahap kecekapan PSS beroperasi serta dapat menarik lebih ramai murid serta warga sekolah untuk mengunjungi PSS.

You Might Also Like

0 ulasan

Lagu Patriotik

Follow us